07 februar 2007

Make-a-Bear!

På lørdag hadde vi shoppingdag. Og mot slutten av dagen var det tid for å vende nesa mot Make-a-Bear!! Nina og jeg hadde bestemt at vi skulle gi Anne-Lise penger til bursdagen som ho kunne lage en bamse for. I januar så jeg nemlig noen på skytrain som hadde en make a bear-boks. jeg belei mildt sagt i hundre og før jeg rakk å tenke meg om stod jeg der og spurte disse vilt fremmede amerikanerene hvos de hadde funnet den butikken??!?!? Svaret er det litt uneigheter om innad i Thailandteamet.. Men det er så.. Vi fant hvertfall ut av hvor denne fantastiske butikken er! Grunnen til min enorme entusiasme når det gjelder Make-a-Bear er den at når jeg var i USA som utvekslingsstudent så hadde jeg så veldig lyst til å inn på den butikken og lage min helt egen bamse! Men av en eller annen grunn var det ingen som ville være med meg............ Så måtte jeg altså til Thailand for å få gjort dette... (Sikkert et mye billigere alternativ...! hehe) Jeg regna ut at jeg faktisk har gått og ventet omtrent 4 og et halvt år på dette! (sykt, men sant..) Sannelig på tide!!!!
Framgangsmpten på det hele er slik: Velg deg ut en bamse (mange å velge mellom.. tradisjonelle bamser, kaniner, sau, gris, apekatt osv...).. Så sier du om du vil ha myk eller hard bamse til en av de som jobber der, så fyller den for deg (man trykker på pedalen selv, så i teorien fyller du den selv. Men siden de sikkert har litt mer trening i å få vatten dit den skal enn det små barn og andre har, så er det kanskje like greit at de tar dseg av det...). Så etter at man har børstet den litt under luft (emm.. ja.. ingen viktig funksjon ute og går, men moro for barna..) er det bare å gå amokk i klesavdelingen. Til slutt, mens de ansatte kler bamsen med klærne du har valgt, lager man fødselsattest til bamsen..
Og her er akltså vidunderet!! Min nye beste venn...:)



PS: Hører rykter om at dette nå har inntatt Norge og er å finne på Kvadrat..... (I en sikkert litt dyrere utgave...)...

4 kommentarer:

Aina sa...

Stilig bamse må e si!! :)

sivml sa...

takk.. hehe :)

Anonym sa...

Den var jo supersøt!! Gleder meg til å gi både den og deg en god klem.. Pass godt på den :-)
Mammaklem

Anonym sa...

For en nydelig skjønn bamse :D og så gøy! Det vil jeg også gjøre :)