16 februar 2007

Mandariner!!!

En dag var vi på Lotus der vi kjøper maten vår og diverse andre ting. Jeg fant ut at litt frukt hadde vært godt. Ananas er og blir favoritten, men det er ikke ofte de har ferdig oppkuttet ananas der. Dette fører til litt improvisasjon og nye ting. For eksempel dragefukt i nye og ne (utrolig kul sak som er rosa på utsiden og likner på en hvit kiwi på innsiden..), mango, druer, vannmelon, tomat, en svær grønn appelsin som smaker litt som grapefrukt, og eple. (Det var det jeg kom på i farten). Mens jeg gikk og kikka i fruktavdelingen fikk jeg plutselig se noe i sidesynet. Kan det være..? tenkte jeg. Nei sesonen for den slags er vel snart over?? Men joda, det jeg hadde sett i sidesynet var nettopp det jeg hadde trodd: MANDARINER!!! Jeg er veldig glad i mandariner... Rundt juletider lette jeg veldig, men ingen mandariner var å se. Bare noen små grønne appelsiner som smakte ingenting. Nå hadde jeg slutta å kikke for lenge siden. Ja, jeg hadde faktisk gitt opp håpet på å få spise mandarin før neste jul. Og så plutselig var de der. Gule og fine. Jeg måtte kjøpe et helt nett, så nå ligger de i kjøleskapet mitt. De er fulle av stein, men det gjør ikke noe for de smaker sånn som mandariner skal smake, så da får jeg heller overleve alle steinene!:) Her er et par bilder:






MMMmmm så godt!!!:)
Ha en finfin dag! Med eller uten madarin!:D

2 kommentarer:

Anonym sa...

OI! Nytt utseende på bloggen! KULT! I like! :) :) :) :) :)

Kari Haugenes sa...

hei Siv, nå her e au fått blogg;)