05 mars 2007

Hjemme igjen..

På tide med nytt blogginnlegg nå. Jeg er altså hjemme i Norge igjen. I dag er det en uke siden jeg dro fra Thailand. Det er en stund siden det blei bestemt at jeg skulle dra hjem. Jeg har nemlig lenge vært (og er) veldig veldig sliten på grunn av veldig veldig mange tanker (som jeg ikke går inn på her..). Derfor bestemte jeg meg (etter mye om og men) i slutten av januar en gang for å dra hjem. Det var ingen lett avgjørelse, men nå skal jeg være her og slappe av og komme meg til krefter sånn at jeg forhåpentligvis kan være med på vårkurset på Hald!!!! Jeg vil jeg vil jeg vil!!!!!
Uka før jeg dro hjem hadde jeg besøk av pappa, Kjetil og Rune (faren til Kjetil). Det var veldig koselig og vi fikk gjort og sett mye på 8 dager. I bangkok var vi i krokodilleparken, undervannsverden, på nattmarkedet, i Chinatown. de fikk bestilt dresser i store strømmer, og vi besøkte Immanuel og Lovsangshjemmet. Torsdagen dro vi til Hua Hin. Der fikk vi slappet av på stranda, ridd på elefant, gått på markedet, og vært enda litt mer på stranda før vi dro tilbake til Bangkok på søndag. Mandag hadde vi (Nina, Anne-Lie og jeg) Infield med Harald, og på kvelden før jeg og pappa og gjengen dro til flyplassen spiste vi middag alle sammen + Eirin misjonær på restauranten på hotellet.
Når jeg kom hjem var det store mengder snø over alt. Nå har det minka ganske kraftig, men fortsatt ligger det store snøhauger her og der. Snø ingen hindring; jeg var ute og kjørte på kvelden:) Jeg var redd for at det ville være rart å kjøre på "riktig" side av veien
igjen, men det gikk greit. I alle fall til så lenge veien gikk rett fram og jeg ikke trengte å krysse den og slikt. I kryss skal jeg ærlig innrømme at jeg sliter litt enda. Da vil jeg over på andre siden av veien. Også blir vindusviskerne og blinklysa brukt litt om hverandre. hehe..
På fredag dro jeg og Kjetil til Kristiansand. Kveldens offer var Inger Marie. Ho visste ingen ting om at jeg var hjemme. Mens ho var i dusjen lista jeg og Kjetil oss inn i stua og satt og venta. Jeg hadde alliert meg med Aina noen uker i forveien. Inger Marie blei mildt sagt skremt. Ho gikk inn i gangen et par ganger helt bleik i ansiktet. Ikke før de hadde spist middag og Aina fikk satt fram godteriet blei ho seg selv igjen..:) Det var gøy!
Sist men ikke minst: jeg og Kjetil er sammen igjen!:D:D:D:D Jeg er blid og førnøyd!

(Bilder fra besøk osv kommer seinere...)

10 kommentarer:

nina sa...

ååå!! nå ble jeg glad!!!(og kanskje ikke kjempe overrasket...!) nei, det var koselig!! vi savner deg her siv, misjonærmøtet var kjempe koselig! men du skulle vært med du og da! vi snakkes! stooor klem:)

Anonym sa...

hei siv )

det var leit å høre at du måtte avslutte oppholdet i thailand,men håper det var det beste for deg nå alikevel..håper virkelig du kommer deg igjen,og får med deg vårkurset,skal be for deg !
ta godt vare på deg selv,håper det blir de gode minnene som sitter igjen etter 4-5 mnd ute.
å husk du var kjempetøff som reiste at all,det er det på langt nær alle som hadde tørt ; ))
stå på,wish you the best !!
klem Anne Gunnerød (thailand 05/06 )

Anonym sa...

Hei Siv!! D va utruli kjekt å hørra at du å Kjetil e sammen igjen! Så bra!! Grattla! Me savne dg her i Thailand altså, d e ikkje d samma uden dg! Som Nina sa, d va ufatteli kjekt på misjonærmøde, du hadde likt dg der!! Hehe... Glede mg masse t å treffa dg igjen!! Kos dg masse heima!! Love yah!!
Klem frå Anne- Lise.

Anonym sa...

Hey! Jeg skal skrive en kommentar til, eller kanskje en mail(?) ang. innlegget ditt, skulle bare si at du har 'an!!! Se bloggen min for mer informasjon :)

Annie back in Africa sa...

Hei-hei.

Fant ut at det var på tide å lese litt blogger og gi noen tilbakemld. Gratulerer med sax og med å være sammen med Kjetil att. Hjemme i Norge!? E vart litt overraska e og ja… Det må e innrømme, men…hores litt deilig ut og... :) Håper du koser deg og at du kjem på vårkurset! Hald er ikke det samme uten deg… Hvem ska e skratte godt med da? ;) Klemmer fra Bushenyi.

Kay Amund sa...

Heia!
Kjekt aa lese om deg og Kjetil, kosla:)

Haape virkelig du blir i form igjen til vaarkurset!

Klem fra Kay

inger marie sa...

du e blitt tikka..sjekk bloggen min for info..

Ellen Sofie Hetta sa...

HEI!!! Endelig fikk jeg en liten linke til hjemmesida di, og dermed også Nina!!!:) Du, jeg fikk ikke sagt hadet til deg:( vi sendte jo melding, og da vi ikke fikk svar, ville jeg ikke mase, dere hadde vel så mye å gjøre uansett....Håper vi treffes igjen ved en anledning- det gjør vi helt sikkert ettersom kristen- Norge ikke er så diiigert!!! Gratulerer med Kjetil, BOMBE liksom..:) hehe
Veldig glad på dine vegne, og håper Gud gir deg masse styrke til å fortsete kurset til våren! Du er sterk som tar slike avgjørelser, og du har all grunn til å være stolt over deg selv, og jobben du gjorde her nede!!!VI savner deg alle tre:)Og je syntes det var kjekt å få bli litt kjent med deg, og obbe sammen med deg og de andre jentene! God klems og bønn sendt din vei fra Ellen Sofie

Kjartan, Eirin, Kaja og Mathea Sørheim sa...

Ein seine gratulajon fra meg åg.Koseligt at dokke har blitt samen igjen!

Håpe virkelig du har det godt hjemma.

Du e ei flotte jenta som eg e glae eg har blitt kjent med!

Eirin

Ragnhild sa...

Hei Siv!:)

Forst: Grrtulere!:) so kosli!=)

Synd du maatte reise heimatt! Men haape du faer slappa godt av og, og at du kjem dej til igjen! Haape virkeli du kan vere med paa vaarkurset paa Hald!:) Savna ditt blide aasyn og den haerlige latteren din!

MaaGud velsigne dej masse!:D
Og fortsatt go bedring!:)

Klem fraa ragnhild;)