30 oktober 2006

Dyrehage...

Jeg har firfisle på rommet mitt. Skal ikke skryte på meg at jeg liker det... Men han har fått et navn; Lars. Akkurat nå vet jeg ikke hvor han er. Han har ikke vist seg siden lørdag kveld.
Kanskje han leker gjemsel? Jeg har leita overalt, bortsett fra bak og oppå skapet, og heller ikke bak senga. Hvis ikke han har lurt seg ut i stua så antar jeg at han er en av disse plassene. Lars er ikke eneste firfislen vi har i huset. Vi har Gunstein og Kalle også. Gunstein holder til i stua. Han har gjemt seg bak bildet av den forrige kongen tror jeg, og gir lyd fra seg hver gang vi ser på film. Kalle holder til i vinduet på badet. Han har vi heller ikke sett på en stund. Han var innenfor vinduet, men utenfor myggnettingen. Med andre ord, han kan ha kommet seg ut. Ellers har vi også katten Maja Astrid. Ho tusler rundt utenfor huset vårt, og drikker vannet som kommer ut fra air conditionen på rommet til Nina og Anne Lise. Jeg våkner hver morra av et hunde og hane kor. Tror det er hvertfall tre haner i nabolaget som svarer hverandre. Og de begynner tidlig, veldig tidlig. Gjerne i 4-5 tida. Hundene har ulekor både på kvelden og morran. I 6 tida setter naboen på radioen. Stas...!
Jeg har fått nye sovevaner. Jeg sovner med vifta på, i 2 tida våkner jeg og på dra lakenet over meg. I 4 tida våkner jeg og fryser (!), og skrur av vifta. I 5 tida våkner jeg og må putte i øreproppene, hvis ikke jeg husket å putte de i før jeg sovnet da. Så sånn er det..
Ellers har vi vært enda en tur på sykehuset! Denne gangen var det Anne Lise sin tur. Ho har fått en reaksjon på et eller annet i den høyre armen sin. Blir den ikke bedre skal vi tilbake i morra (tirsdag)..
På lørdag var det ordinasjon i kirka! Det var stor stas osv. Alle misjonærene var her, biskopen og noen thai prester. Jeg har aldri sett så mange prester i prestekjole samlet på en plass før..! Etterpå var det middag til hele gjengen, men da dro vi til sykehuset. Kl 17 var det fest, men da holdt vi oss hjemme. Litt trøtte og slitne etter ordinasjon og sykehus :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

arti!! ingen dyr som heiter inger marie ennå då.?..ein liten bille eller no..???..makk eller?? jaja, godt d e liv i leiren! klem fra me

Anonym sa...

Må nok skufe deg der.. Men hvis du vil kan jeg kalle alle maurene som kryper over alt for inger marie??

Anonym sa...

nja..skeptisk. vent t du finner det ultimate inger marie -dyret heller. e e litt for dyrebar t å bli degradert t sånne småting vettu ;)...jaja..snakkes

Anonym sa...

Okei.. Skal vente til jeg ser en firfisle uten hale!:)

Aina sa...

Kult! :)

VegårshEirik sa...

...her i gården har mi noen kaniner som kunne trenge navn.... :S