14 oktober 2006

Oppdatering fra Thailand.......

Ja, da har i vært her i Thailand/Bangkok i 4 hele dager...! For å være helt ærlig så føles det som et par uker. Årsaken til det må nok være at vi har gjort og sett så mye! Og det er jo bare bra!:)



Vi kom onsdag formiddag. Da kom Joke, kontaktpersonen vår og henta oss på flyplassen (den er forresten splitter ny, og kjempefin!). Det bar så og si rett til misjonærene på Welcome Party! Vi var vel ikke de mest pratsomme gjestene de har hatt.. Alle tre var helt borte pga jetlag og litt mangel på søvn og lang reise osv.... På kvelden stakk vi en tur til Tesco Lotus og fikk handla noen ting vi ikke hadde... Dette innebar også et besøk på Swensens Ice Cream! Helt fantastisk is! Ikke mer å si om det egentlig..! Kan anbefales!




Torsdag skulle vi treffe biskopen kl 9. Han hadde glemt oss og kom ikke før nærmere 10. Vi hadde en hyggelig liten prat, som ingen av oss egentlig forsto så mye av! Vi var så trøtte at det var så og si umulig å samle nok krefter til å konsentrere seg for å skjønne hva han sa (lang vanskelig setning.. sorry........). Men han kommenterte mine røde kinn... Som så mange ganger før i mitt liv måtte jeg forklare at jeg alltid er rød i kinnene mine....! Men det er så greit atte!:)

Etter møtet med biskopen og litt omvisning på NMS og skolen og slikt, tok Joke oss med til Immanuel og Lovsangshjemmet. Ungene er jo bare helt utrolig fantastisk uforståelig nydelige! Også er de ikke redd for fremmede en plass! De kommer løpende for å hilse og bukke, og jeg aner ikke hvor mange sa-wadi-ka jeg har hørt i løpet av disse dagene! All over the place, som Anne Lise ville sagt!



Torsdagsettermiddagen gikk med til å trave gjennom to kjøpesentere med ett mål for øyet: Å holde oss våkne! Det funka for så vidt ganske bra!:) Ikke brukte vi så alt for mye penger heller.. Ganske lite faktisk!Det beste som hendte oss denne ettermiddagen vil jeg påstå at var fotmassasjen! Vi kikka jo inn alle vinduer vi kunne finne. Og der satt det plutselig noen og fikk fotmassasje. det så jo fantastisk deilig ut, tenkte vi, og før vi visste ordet av det hadde ei av damene som jobba der gitt oss prisliste på alt de kunne tilby oss av massasje osv. Vi hadde jo gått mye, og beina hylte etter litt pleie. Og det kunne de få i 45 min. for den nette sum av 280 bath, som tilsvarer omtrent 50 norske kroner. Vi satte oss i gode stressless stoler, fikk en kopp nydelig te, hørtepå rolig musikk i et akkurat passe avkjølt rom, og lot damene gjøre hva de ville med våre såre føtter. Det må forsåvidt nevns at et par latteranfall ble det i forbindelse med at Nina er farlig kilen under føttene.............:D



Fredag morgen klokken halv 8 ble vi hentet av misjonærene Arne og Anne Brit med ungene Signe og Jenny. De hadde bedt oss med til Hua Hin, en by 2-3 timer sør for Bangkok. Der fikk vi ligge i den steikende sola både med og uten solkrem (to blei ganske solbrente (ikke meg), og ei blei ikke (meg)..) hehe.. På kvelden (fredag) var vi på marked og fikk kjøpt oss litt av hvert.. Veske, thailandbukse, frosk (helt genial frosk av tre som lager froskelyd når man drar en pinne over:D I LIKE!), lommebok/pung, + at vi så MYE vi skal kjøpe ved en seinere anledning! Utrolig fine lamper, fotoalbumer, bilder ++


















Lørdagen, etter en varm natt uten air condition på rommet (når det er varmere inne enn ute har man et problem her i Thailand...), la vi oss ut på solsengene utenfor hotellet. Denne gangen MED solkrem... Der lå vi og blei litt mer stekt før vi vendte nesa mot en restaurant for å spise litt. Etter maten gikk vi mot standa, gjennom hagen til et fantastisk hotell i Hua Hin med trær som de hadde skjært ut til elefanter og fugler og kaniner og sommerfugler! Vannet i sjøen var lunka, men skittent så vi bada ikke, men vassa lenge og vel! Vi tok tuktuk tilbake, og spiste is på Swensens. Litt nedtur for min del denne gangen pga litt kjeks som ikke stod nevt i menyen...... På vei tilbake til hotellet for å treffe Arne og Anne Brit gikk vi innom diverse boder og fikk handla litt mer før vi kjørte tilbake til Bangkok..!
























I morra skal vi i kirka halv 11. Kan bli en interessant opplevelse tror jeg.. Litt spesielt å sitte der uten å forstå et kvekk av det som blir sagt, men så er det jo eneste måten å lære på!:)

Andre ting som må nevnes:
Det er bilder av kongen og dronninga over alt
Folk går med Long Live The King-armbånd
Det er løshunder over alt
Det er veldig veldig varmt (men jeg liker det!)
Det er en helt speiell lukt her som av og til kan være litt kvalmende (men stort sett veldig bra!)
Maten er fantastisk og jeg kan spise så og si alt!:D
Menneskene er utrolig hyggelige
Og jeg trives veldig godt!:)

13 kommentarer:

Agnar Aasland sa...

Trur faktisk jeg er den første ekste personen som kommenterer her....
Høres ut som dere har det som plummen i egget!!
Pass godt på de solbrente!

Aina sa...

Hei Siv.. E misunner dæ for varmen der nede.. E sitter på rommet mitt, inntulla i dyna og hakker tenner. Det er kaldt!!! --> Og værre blir det om noen uker... snufs..

Aina sa...

Det var forresten veldi gøy å lese og se bilder :) Godt at du fikk oppdatert sia di, Siv. E kommer t å følge med! Og kanskje mi prates på skype en dag? E må bare få lasta det ned og få fiksa web-kameraet mitt først..

Marte sa...

Så bra at du trives Siv:D Kos og klem fra MArte og Ragnild (Hagge)

Anonym sa...

Hei! Kjempespennende å lese om hvordan dere har det i Thailand! Jeg var der med Hald i fjor, skulle GJERNE (!!) vært der nå også!! Nyyyyyt det! Klem fra Camilla:)
PS: fytti dere er heldige: varmen, landet, folket, ALT!

Anonym sa...

HEI SIV ; )

dere er så heldige !! må bare si at jeg misunner dere nå...men hører at dere har det konge så langt på måten du skriver på.dere har kommet rett sted,folk kommenterer utseende deres,det er SKJØNNE barn der og den lukta som er litt rar nå,kan jeg bare fortelle deg at du vil savne når du er tilbake i norge....så SUG inn ; )))NYT LIVET !!STOOR KLEM FRA ANNE GUNNERØD ; )(godt å høre at det har gått bra med maten så langt.)

Anonym sa...

Hei hei
So I can't understand all of that but I do some.
and now u confusing that who am I.
I stay in Thailand now and last year I were a supershy boy from Thailand. Might be u knew from someone already...I don't know which girl is a friend of Liv hilda but u can ask her that Who exactly I am..

Eg heter Kaopoch
Eg kommer fra Thailand
Eg er litt gal..... ^_^..

So hope we can see u some day

Anonym sa...

Hei Siv!
Så gøy å lese og se bilder fra thailand! virker som du har d veldi bra der!
Jeg tror d r stor sjans for at vi drar t kina på studietur.. men vi får ikke vite d 100 prosent sikkert før i november.. d blir sikkert kjempebra i kina, men d hadde vært veldi moro å møtt deg i thailand da =)
så vi får se..
du får fortsatt kose dg i idyllen ;)
Klem fra Susanne

Anonym sa...

Hei Siv!
Så gøy å høre om alt du har gjort! Høres jo ut som du har det topp!! Det er bra! Gøy med bilder! Så utrolig fint som det var der da!! Du må ha masse lykke til videre hvertfall og kose deg masse!
Stor klem fra Marie:)

Anonym sa...

artig artig artig...godt å høre at du lever.. nå e d fyr i peisen her heime..det skal være ligretto -kveld her nå snart..moro. nå e d forresten avgjort at mi skal t new orleans med resten av bibelskolegjengen- d blir gøy.. men så klart ikkje heilt d samme uten du som viser mæ vei t alt det gode godteriet,..hehe...kommer jo ikkje t å finne noenting...hehe...jaja..du får kose dæ videre så snakkes mi på skype vettu..håper aina ikkje får ordna kameraet sitt med det første for e låner headsettet ho sitt å då må e gje d fra mæ,,den tid den sorg..VELDI GLA I DU SIV. nå skal e skrive oppgave..igjen..snakkes

VegårshEirik sa...

så morro!! Bilder å tekst heilt fra Thailand!!! Godt å høre at alt står bra t så langt!

..ser fram t nye oppdateringer etterhvert!! Lykke t videre!

Silje sa...

Halla roomie:)
ser ut som du har d kjempe digg:)
Veldig fine bilder. Ser herligt ut me sommer og svoemmebasseng:)Glede meg t d blir varmt her og:) Eg har og lyst pá fotmasasje:)
Her i Peru e d veldig kjekt. Sommaren begynne ikkje heilt enná, begynne vell rundt i desemver, á d glede eg meg t:)
Ná e d ikkje lenge t eg flytte fra vertsfamilien min og begynne á jobbe pá moedresenteret, det e godt me har fátt spanskkurs og ska ha litt mer. Eg trenge mye:) Men d komme vell itte kvert.
Savne deg.

Anonym sa...

Heia Siv :)
Godt Nyttår til deg!
Kjempegøy å følge deg på bloggen din :)
Du får jammen oppleve mye spennende, og blir rik på erfaringer.
Gud velsigne deg, og lykke til med alt du holder på med :)

Klem fra Wenche og Svein


Kjære Siv Magdlena
Så Gøy at du har fint bilder
håper du har det fint Tahiland

jeg har vært krstiansand Sammen med Hege Songedal hun er Venninne Min For vi Gikk Sammen med Risøya folkehøyskolen,
Hege har flytta i kristiansand
jeg hsr Overnatte hos Heges leilighet.
det er fint vi har kost oss mye vi ser på film om bile som Snakker
Sammen.
og mye bilder på Mobilen min.
Hilsen Fra din Venninne Anette